Hur rockaden blev

Hej från ett regnigt Gotland! Nu är minsann tunnorna fulla, när man inte behöver vattna mer... 😏 Tänk om de kunnat vara så här välfyllda i somras, när man som bäst behövde det! 

Här på framsidan har jag svart Nysrot, som jag köpt på en Öppen trädgård för många år sen, men det tog väldans många år innan den blommade! 
Något annat som tydligen tar väldigt lång tid på sig är min Höstsilverax Brunette, som står längst borta i hörnet här i Silverpäronrabatten. Den kommer alltid i knopp, men har ännu aldrig hunnit blomma. 
 
I fjol gjorde jag en rockad på den och Fläckflockeln för att Höstsilveraxet skulle få lite mer sol, för att se om det blev någon förbättring. 
2017

2018


Fläckflockeln hamnade här och den blev bra där tycker jag, den blommar och mår bra. 


Men höstsilveraxet, det vete sjutton om den kommer att blomma i år heller... va tror ni, slår den ut i år? Det är ju bara augusti än så länge (nåja, sista dagen...) i och för sig, men det känns ju som höst... Ja, vi får väl se! 

Den blev i alla fall fin där borta i hörnet, den smälter in bättre än flockeln som jag tyckte var för hög i jämfört med de andra. Ja, så man jag håller på...😏

 






Subscribe to receive free email updates: