Semesterlunk

Är inne på tredje semesterdagen. Sköna lite slappa dagar har det varit, inte mig emot! Oavsett vad som står på programmet, om det nu står något alls, så är bästa stunden på dagen när jag sitter ute på altanen i skuggan, äter frukost och läser tidningen. Jag tillhör nog en utdöende art, som envist håller i och har papperstidning. Men har svårt att tänka mig att vara utan det, så det är bara att hoppas att den kommer att leva vidare ett tag till. 

På tal om att läsa så har jag laddat upp med fyra nya böcker till semestern. Har börjat i den översta, den är bra, både roligt skriven och sorglig eftersom han mådde så dåligt samt att man vet att utgången inte blev bra... Översättningen har dock en hel del övrigt att önska, men eftersom jag är urdålig på engelska och därför inte läser engelsk litteratur är det bara att gilla läget. 

 

Nej, om man skulle ta och åka till stranden kanske. Rent av få i den där gamla kroppen i vattnet till och med, det har inte blivit av med den varan ännu i år... 

Subscribe to receive free email updates: