Midsommar

Så var midsommarhelgen till ända. 
Tänk att man alltid måste ta kort på tårtan... Här är vi tre som fotar samtidigt... ;) 
I år gjorde jag en klassisk gräddtårta med vaniljkräm och jordgubbar mellan lagren. Vi var sex personer och trots att jag tog min minsta form, blev det nästan halva kvar... 

Midsommaraftonens väder var ljuvligt skönt. 

Sen slog vädret om och midsommardagen bjöd på ett regntungt Gnisvärd. Innan jag begav mig hemåt stan, tog jag och syrran en promenad mellan skurarna. Friskt och skönt. 
 
På festplatsen stod stången där och såg lite ensam ut. 

På vår promenad passerade vi en trädgård med en fantastisk fin ros, undrar vad det kan vara för sort månnetro? Ingen doft men väldigt söta rosor. 

Hemma på min gata sjunger pionerna på sista versen. Och mot kvällningen i går hade det kommit hela 25 mm, härligt,! Resten av midsommardagen blev en slö sådan, precis som det skall va, för inte orkar man festa två dagar i rad längre, även om nu dag ett inte var av de vildare slaget heller... ;) 

Dock fanns det andra som orkade det, och på grund av regnet fick jag agera chaufför för mina döttrar på kvällen, fyra vändor blev det visst innan jag kunde "stämpla ut". 

Och i torsdags stämplade jag ut från jobbet, för i morgon börjar min semester! 

Subscribe to receive free email updates: