TGIF!

Fredagskänslan infann sig exakt vid 14:42 idag. Då stängde jag datorlocket om jobbveckan, lade mig en stund på soffan och slötittade på något av alla amerikanska fixer-upper-program på Kanal 11. (Hur många olika finns det, egentligen?) De där första skälvande minuterna när helgen inträder är alltid som ljuvligast. Man förstår ju varför "Thank God it's Friday" har blivit ett uttryck. 


Någon ny helgbukett behöver jag inte köpa, för förra veckans blommor står sig fortfarande fina. Och jodå tack, sotningen gick bra. Sotaren tyckte nästan att det var för rent i skorstenen och uppmanade oss att elda lite mer, så att han har mer att göra när han kommer nästa gång, hihi! Inte mig emot. Jag ska genast gå och sätta fyr. Trevlig helg till er alla. TGIF!

Subscribe to receive free email updates: