Redskapsbod i köksträdgården

Jag skulle vilja ha en liten redskapsbod nere i köksträdgården. Inte alls någon stor friggebod eller så, utan bara ett litet skjul, där jag kan förvara mina spadar, krattor, grepar, handskar, sågar och sekatörer. Det hade varit så bra att kunna samla allt på ett och samma ställe, istället för att ha dem lite överallt, som nu. Jag har nämligen lyckats sprida ut trädgårdsgrejerna både i förrådet i ladan, i garaget, i källaren, i växthuset och på olika ställen utomhus med för den delen, och jag får alltid springa och leta. En separat redskapsbod skulle kunna bli en bra lösning. Fast det gäller ju förstås att lägga tillbaka grejerna där man tog dem...

Bild lånad från Hornbach

Man kan säkert bygga en helt på egen hand, men jag tänker att en färdig byggsats blir en enklare lösning. Boden på bilden här ovanför motsvarar ungefär vad jag har tänkt mig. Målad i falu rödfärg, och kanske med en grön dörr, skulle den dessutom kunna bli ett riktigt charmigt inslag i köksträdgården. Man skulle kunna ställa den stabilt genom att förankra den på reglar med järnstänger ner i marken, precis som vi gjorde när vi monterade upp växthuset. Se där, ännu ett trädgårdsprojekt att grunna på. 

Subscribe to receive free email updates: