Akut längtan efter kungsängslilja

Jag skottade snö när jag kom hem från jobbet idag, och bäst som jag stod där och öste drabbades jag av en akut längtan efter kungsängsliljor. Ja, det var så till den milda grad att jag nästan tänkte bege mig ner till blomsteraffären på momangen. Fast när jag såg mängden snövallar längs hela vägen ner till byn, så tänkte jag att det nog ändå får vänta till en annan dag. Ikväll bjuder jag istället både mig själv och er på en hel äng full av kungsängsliljor i form av bilder från tidigare blogginlägg. Digitala kungsängsliljor är onekligen bättre än inga alls, so here we go








Den sista bilden är tagen i orangeriet på Katrinetorps säteri i Malmö. I övrigt är alla andra bilder tagna här hemma. Medge att det är en vansinnigt fotogenisk blomma. Nu längtar jag ännu mer...

Subscribe to receive free email updates: