Fettisdagen som blev mager

En blaskig och bister dag i februari. Blaskig för att snön smälter, och bister för att både maken och jag totalt har missat att det är fettisdagen idag. Fast den där semlan kan man ju ha tillgodo till helgen. Jag har faktiskt inte ätit en enda än i år. Och inte i december heller, om ni nu tänker att det faktiskt är fullt görbart att tjuvstarta då. Nåväl, jag njuter väl av mina franska tulpaner istället. 

Njutbart var det också att få "godsakslåda" nummer två; den här gången med hårvårdprodukter, ansiktsserum, cleanser och brun-utan-sol för ansiktet. Det är höjden av vardagslyx att få botanisera lite bland produkter man inte hade kommit på att köpa själv och sen stå i badrummet och kleta in sig med både det ena och det andra. Glad av den läckra lådan blir man också. Den kan jag spara till annat. 


Ikväll är det nog hög tid att börja på en ny bok, om jag ska hålla mitt nyårslöfte om 12 böcker under året. Frågan är bara vad jag ska välja. Helt klart något mindre tungt än "Ett litet liv", som jag inte riktigt har fått ur mitt system än. En trevlig liten mordhistoria skulle kännas mer lättsamt, hihi!

Subscribe to receive free email updates: