Planteringsbord

Om ens planteringsbord blir för murket om fötterna, kan man palla upp det med stenar istället, hehe! Jag har lappat och lagat det där bordet så många gånger, så nu kan jag nog snart inte begära mer av en billig byggmarknadmodell som har stått ute i ur och skur sedan sommaren 2008. I år får det kanske bli en annan lösning här. Fast det har jag å andra sidan sagt de senaste fem åren. Det är seglivat, mitt lilla bord. 


Det finns ju faktiskt en lösning på nära håll Jag fick nämligen ta över min mammas planteringsbord, när mina föräldrar sålde sin sommarstuga häromåret. Det har jag haft nere i köksträdgården sedan dess, men i sommar får det kanske flytta upp till ladan istället. Jag har varit duktig och ställt in det i växthuset på vinterförvaring så länge. Jag kan minsann vara ordentlig, om jag anstränger mig. 


Det är mycket man vill så här års. Det är lätt att låta fantasin löpa fritt, när man bara ligger raklång på soffan. Inatt ska det eventuellt komma 15 centimeter snö, så jag får nog fantisera ett tag till. 

Subscribe to receive free email updates: