Sushilunch, vinterjacka och bastubad

Tack och lov vaknade vi inte med någon större baksmälla efter Babets gästabud, fast hon härjade på rätt bra under natten. En del grejer hade blåst omkull i trädgården, men värre än så var det inte. Mot löfte om sushi lurade jag med mig maken till C4 Shopping i Kristanstad vid lunch, för jag tänkte att jag skulle handla mig en ny vinterjacka innan alla storlekar tar slut. Both missions accomplished. Alla nöjda, alla glada.


I skymningen drog vi igång bastun, fast det bara är lördag. Vår bastudag är ju annars oftast på söndagar, men idag kändes det extra behövligt i det ruggiga höstrusket. Jag tände ljus både inne och ute för extra stämning i mörkret. Det var nog första gången på ett halvår, tror jag. Mysigt!

Nu är man så där härligt mosig som man blir efter en timme i bastun. Och ren så det förslår. Dags att ta täcket och krypa upp i soffan och invänta kvällens engelska deckare.  

Subscribe to receive free email updates: