Det blev höst


Ja, men så kom då hösten, till slut får man väl säga. September var ju mer som en sommarmånad, hade nog ingen jacka på mig nån av dagarna. Men plötsligt blev det kallt, och i helgen åkte både handskar och mössa på när jag var ute och gick! 

I helgen fick det därför bli lite höst i krukorna. 

Alunrot i kruka tycker jag hör hösten till. Ett par pumpor fick också följa med hem. 
Gräset Malepartus är högt och fint nu! 

På köksbordet står en bukett från trädgården. Samt en skål med kastanjer som jag plockade i går på promenaden.  

 
Sen fick jag för mig att jag skulle göra en höstkrans. Men nja, tycker den mer ser ut som en julkrans...😆 Men det är nypon och de är ju orangea, men här tycker jag de ser mer röda ut. Kanske att när kransen vissnar lite, att den ser mer höstlig ut... Ja, ja, det var ett försök i alla fall. 

Subscribe to receive free email updates: