Home delivery och röda dörrar

Igår när jag kom hem från jobbet, så låg det ytterligare en leverans av fina pumpor på verandatrappan. Det är minsann inte alla som får home delivery av vackert höstpynt. Jag är så bortskämd med fina vänner. Tack igen, S och A! En stor ranka med humlekottar fick jag också, men den hade jag redan tagit in när jag tog bilden. 

Den röda färgen på våra fina nyrenoverade pardörrar gör sig ännu bättre i höstljus, när solen inte står så högt. Färgen har dessutom hunnit mogna och blivit lite mattare. Jag blir glad varje gång jag kommer hem och svänger in på uppfarten, och jag ser redan fram emot att få se dörrarna när gräsmattan är täckt av snö. Då kommer vi att ha det juligaste hemmet på gatan. (Det ljuvligaste hemmet har vi redan, hihi!)


Jag försöker alltid stämpla ut lite tidigare på fredagar, och det gjorde jag idag också. Nu är det redan dammsuget, handlat och klart, och helgbuketten är hämtad från byns finaste lilla blomsteraffär. Dags att ta helg, alltså. Happy Friday, allihopa everybody!

Subscribe to receive free email updates: