Semesterns sista dag

Jag började min sista lediga dag med en rejäl sovmorgon, och så lite kaffe i sängen på det. Sen promenerade maken och jag bort till Hembygdsparken här i byn, där det var antik- och samlarmarknad idag. Förvisso ingen stor sådan, men en trevlig och lagom ansträngande söndagsaktivitet. Jag köpte ingenting den här gången, men det var roligt att bara gå runt och titta. När vi var klara gick vi hem och tittade på den enormt rafflande fotbollsmatchen mellan Sverige och USA. Avgörande på straffar är verkligen inte bra för blodtrycket, men jisses så härligt det slutade. Bra jobbat, tjejer!

Vi bastade lite tidigare än vanligt idag för att hinna bli färdiga innan stormen Hans drog in. Nu är han nog här, för det blåser rejält i trädkronorna och regnvattnet forsar både i stuprören och ute på gatan. Det känns nästan lite som höst ute, och det passar mig bra eftersom jag ska börja jobba imorgon. Jag undrar lite hur det ska gå att kliva ur sängen 06:15 efter fem veckor med betydligt längre sovmorgnar. Vi får väl se hur jag lyckas med det. 

Subscribe to receive free email updates: