Frusna tår och jellybeans

Det är svårt att blogga utan att kommentera vädret just nu. Jag har ju bestämt mig för att aldrig mer gnälla över att det regnar, så det tänker jag inte göra heller, men det faktum att man håller på att frysa ihjäl fast vi ens har kommit till mitten av augusti är lite svårt att förbise. På mitt arbetsrum på jobbet har vi alla grävt fram de koftor och sjalar vi brukar kura in oss i på vintern. Någon värme på elementen är inte aktuell på länge, låter fastighetsägaren hälsa. Skämtet om termobyxor från ett tidigare inlägg börjar kännas mer och mer realistiskt...


En ljuspunkt i tillvaron är iallafall den skål med jellybeans, som svärmor har försett mig med under dagen. Dem ska jag lägga mig i soffan och mumsa på, medan jag tittar på "Trädgårdsmästarna" klockan åtta. Fast först ska jag tina upp mina frusna tår med en riktigt varm dusch.

Subscribe to receive free email updates: