Bukett nummer ett

Jag firar födelsedag idag också, på det sättet att jag fick gå till byns finaste lilla blomsteraffär på eftermiddagen och hämta bukett nummer ett från makens födelsedagsprenumeration. Fyra fredagar får jag hämta blomsterfägring, och jag kan själv välja vilka fredagar. (Det är ju inte ovanligt att buketterna håller i mer än en vecka.) Det där är fortfarande en genialt bra present, måste jag säga. Och titta, vilken bukett sen!


Ljusgula solrosor och tandpetarsilja från floristfröken F:s egen snittblomsodling. 


Björnbär på kvist. Som små bröstkarameller. 


Ljuvligt silvriga vallmokapslar. Och rosa nerine och så lite annat fluff på det. Så läckert!


Som ni ser på den första bilden i dagens inlägg har jag börjat smyga in möbler på glasverandan. Egentligen skulle nog golvet behöva härda ett par dagar till, men vänta med roliga saker är ju som bekant inte min starkaste sida. Jag längtar efter min första kopp kaffe i den gröna karmstolen. Kanske blir den av redan imorgon. 

Subscribe to receive free email updates: