Jobbe

Jahopp, då var mina tre semesterveckor till ända, och nu är det åter till "den grå" vardagen. Nej, så illa är det inte, sommaren är ju ännu här och än finns tid att njuta av tillvaron. 
Hoppas ännu få bada flera gånger till! 
.... och sitta ute på altanen och äta, ta en kall öl och njuta av ledighet. Efter tre veckors jobb kommer jag vara ledig igen, så det känns okej.  
På tal om öl så har jag varit på en lite informell ölprovning under semestern. Min systerdotters man är väldigt intresserad av öl, och jag, som så nyligen börjat tycka om öl, men endast ljus, eller ja, till och med specifikt just Coronaöl 🙈, hade tydligen frågat honom någon gång, om han gillar mörkt eller ljust öl mest. Och är man riktigt intresserad av något, så är det ju sällan så "svart eller vitt", det finns ju många zoner däremellan, vilket han ville visa med en ölprovning i samband med sin årsdag. Och, ja det fanns förstås många olika sorter på skalan, och inte bara vad gäller färg. Det var intressant, en helt ny värld för en annan. 

Kolla in vilken häftig dahlia jag fick av syrran. Hon har blivit helt dahliafrälst och har många fina plantor. Jag har en planta bara, men inga blommor ännu, får se om det blir några, den kom i jorden lite sent. Men den som väntar på något gott, väntar tydligen på såna här fina blommor!!   

Subscribe to receive free email updates: