Heldag i trädgården

Jag har haft en härlig heldag i trädgården. Enda gången jag har lämnat tomtgränsen har varit för att langa gräs till grannen, hihi! Gräsklipparen fick nämligen komma fram för första gången sedan före midsommar. Det har ju varit så himla torrt i marken att det inte har behövts förrän nu. Hela trädgården känns alltid så himla städad och prydlig efteråt. Sen lullade jag runt med sekatören, spaden och kantskäraren och fixade lite här och lite där. Jag passade också på att städa upp lite på planteringsbordet och hyllorna vid ladan. 


Jag hade mängder med små loppisfyndade terracottakrukor i ladan. Den storleken är ju i ärlighetens namn inte så användbar, men samlade i grupp blir krukorna ändå väldigt dekorativa. Hyllplanen är så murkna att de nästan inte håller ihop och skulle behöva bytas, fast det orkade jag inte göra något åt idag. "Går det så går det" är en paroll jag alltsom oftast åberopar. Om jag vore regent, så skulle det nog vara mitt valspråk faktiskt. Tänk så snyggt det hade gjort sig på enkronorna. 


Den gröna tratten på hyllan under bordet är sommarens hittills enda loppisfynd. Trälådan med handtag tiggde jag till mig av min far under helgens storrensning på landet, och den gamla gjutjärnsgrytan på bilden här ovanför likaså. Den sistnämnda skulle ha hamnat på soptippen annars, men passar perfekt att plantera i eftersom den har ett sönderrostat hål i botten. 


Mot slutet på eftermiddagen blev det bastubad och dopp i kallbadtunnan. Ett mycket värdigt avslut på min första semestervecka, får jag säga. Och nu väntar tre lediga veckor till. Fint som snus!

Subscribe to receive free email updates: