En hjärtlig fabrik

Måste säga att det är ganska så trevligt att ha en dotter i övningskörningsåldern. Nu på min semester gör vi två flugor på smällen. För nu när det börjar dra ihop sig - hon fyller 18 år i augusti - så behöver hon ju köra så mycket som möjligt. Och när vi ändå är ute och kör kan man ju lika gärna göra lite trevliga utflykter samtidigt. Det finns ju loppisar och fikaställen åt vilket håll man än åker här på Gotland... ;) 

Ett ställe som jag ännu inte hade besökt, var Hjärtfabriken, som bara ligger en knapp mil utanför Visby, och hit åkte vi häromdagen. Här finns hjärtan i keramik, i en massa olika utföranden, samt även en del annat smått och gott. Och så finns det ett litet café också.

Med hembakat - och fina gamla kaffekoppar, sånt som jag kan tycka är viktigt ;)  Hm, vilken skall jag välja...
Här kan man sitta i mysig gammaldags miljö.
Eller ute i trädgården. Och jag hade ju i vanlig ordning svårt att bestämma mig för vilken kaka jag ville ha, men så fick jag syn på dessa små förtjusande pyttekakor! Så det blev två stycken, och jag slapp välja! 

Här kan man också boka in sig på en keramikkurs, det kanske man skulle ta och göra någon gång! 

Subscribe to receive free email updates: