Glasflaskor x 5

Jodå, det blev en liten promenad på kafferasten i eftermiddags. Det var förvisso väldigt grått och trist ute, men det var ändå himla skönt att komma ut och röra på sig, och mina knallrosa gympaskor lyste iallafall upp tillvaron lite grann. Kanske gick det också lätt, eftersom jag hade en baktanke med min lilla promenad: Att slinka inom välgörenhetsloppisen nere på byn och se om de hade kvar fem söta små glasflaskor, som jag såg där redan i lördags. Det hade de, och för 10 kronor styck blev alla mina. 


Jag tänker att de kan bli jättefina till advent, om man till exempel (som på bilden här ovanför) sticker någon liten kvist eller blomma i dem. Eller så kan man fylla dem med vatten och pilla ner en ranka med murgröna. Eller varför inte stoppa en liten ljushållare i dem och använda dem som ljusstakar. Användningsområdena är ju hur många som helst. 


Flaskorna är vackra i glaset, på något sätt. Som såpbubblor. Vad har det varit i dem, tro? Vinäger? Vin? Olivolja? Jag är ju själv född i lejonets tecken, så det passar ju bra att de har ett litet lejon instämplat på framsidan Något företagsnamn kan jag dock inte hitta. Någon som vet? 

Subscribe to receive free email updates: