Varför är det så kallt.

Köpte dessa för två år sedan i kruka och satte ut sedan de blommat över.Har fler olika krukodlade som jag planterat ut.

Den här däremot är lökköp.Den är ju så söt.Och så ratas den ju av rådjur och harar

Lungörten är på gång.

En till fin Julros.Har någon mer som jag inte fotograferat ännu.

Hundtandslilja.Den är mörkare rosa .Kunde inte få fram rätt färg.

Sjömanshjärta.Den här plantan har vita blommor.Såg att den som växer under hasseln och som jag glömt att jag planterat den är svagt rosa.

Den gula Klockliljan.

Frösådd julros.

Under Hasselbusken har jag även fått en egen Vitsippsäng.Dom har vandrat in från skogen.

Finns det något vackrare en Magnoliablommor.Men dom skulle nog ha behållit täcket på ett tag till.
Inte helt frost fritt ännu.

Gå gärna in på Trädgårdsfägring.
Där träffar du många bloggare.

Subscribe to receive free email updates: