Handlat växter.

R körde mig upp till Hälsolunden här i Oxelösund.Dom hade massor med fina växter och en del fick ju följa med hem.Maries man jobbar där så det var bra med en egen lokalkännare.

Han är ju med från början en del sår dom ju själva och en del kommer som pluggplantor som dom skolar om och sedan säljer.

Lyckliga Lotta.

En Italiensk plommontomat

Kommer inte ihåg manet på den här.Men vet att det är en bra blomma för kruka i halvskugga.

Och en söt liten Pelargon.

En Gyckelblomster .Den kunde jag inte motstå.Den var frosttålig sa Trädgårdsmästaren.

Verbena.

Sen hade dom så fina Trädtaklökar som jag bara måste ha en. Och en liten blommande Kaktus.

Vilket härligt ställe det var att gå runt i och kolla alla växter dom hade på gång.Hoppas nu bara mitt ben blir lite bättre så att jag kan gå dit när jag vill eller så lånar jag R .s trehjuliga El moppe.
Kallar den röda faran.Gör 20km i timman.Perfekt.

Subscribe to receive free email updates: