Helgen, gäster och vänner

I fredags var det dags att bädda i ordning gästsängen igen. På kvällen kom Jens yngsta dotter Louise med pojkvän Filip och stannade hela helgen. Vi hade grillpremiär på fredagskvällen men fick sitta inomhus och äta. Igår (lördag) hade Jens egentid tillsammans med dem. 
Jag var i Linköping hela dagen igår och träffade mina gamla jobbarkompisar Malou och "Ankan". Igår hade Ankan med sig sin syster och det var jättekul att få träffa henne och jättekul att träffa Malou och Ankan också förstås. Jag uppskattar vår långa vänskap och att vi fortsätter att träffas två gånger per år.
Härligt att komma hem igen sedan. Vi åt god middag på kvällen tillsammans med våra gäster, satt i soffan efter maten och pratade länge.
Idag på förmiddagen har jag gått motionsrunda tillsammans med vännen Maria. Är glad för att vi träffas och motionerar tillsammans och är mycket glad och tacksam över vår långa vänskap
Efter motionsrundan var det dags att säja hejdå till våra gäster som åkte hem till Stockholm. Kul att ha dem här och jättekul för Jens att få träffa sin dotter och umgås tillsammans några dagar.
Den här helgen har jag haft mycket inplanerat och haft roliga möten tillsammans med vänner. Det har fått mej att tänka till lite extra över det här med vänskap och relationer och hur viktigt det är att vårda sina relationer och att tillsammans ta ansvar för att hålla kontakten.  

Subscribe to receive free email updates: