Nu kommer dom.

Den här scillan tycker jag verkligen om.Så fin med de där smala blå strecken.Dom ska ju planteras ut sedan när den  slutat blomma.
Jag började städa en rabatt i går men gick snart in.Tempen dalade från +13 till+6 odet blev så kallt.Hade tänkt fortsätta idag men det är visserligen soligt men inte många plusgrader och så blåser det nordan.
Och i dag vill inte min mage att jag ska vara för långt från toan.Nackdelen med att vara tvungen äta smärtstillande varje dag.


Alla små violplantor plus smultron och jordgubbar har fått komma ut i växthuset.

 Och  idag har jag sått tre olika sorters Krasse Busk.Ock så blev det en låda med Låga Solrosor.Tycker det är så fint.Har kvar Krassefrön så det kanske jag sår ute senare om det blir stora gluggar efter sånt som dött i vinter.



Japansk Lärk.
Den börjar så smått vissa grönt.Planterade om den då den stod i trång plastkruka.


Julrosor.på gång.

Och den vita Nunneörten har tittat upp.Såg att den röda även den var på gång.Men innan jag gick in i går blandade jag till en flaska med Trico garden och gick runt och sprayade på tulpaner och krokus som var på väg upp

Subscribe to receive free email updates: