bygg en Pelargontrappa ~ how you easily build a staircase for Geraniums


there is a translator to the right ( in web version)
Underbart Väder.. nu kommer Äntligen Värmen.. 
det hettar bra på kinderna ikväll..
jo, jag sökte länge efter en stor, stabil trappa till mina Pelargoner, men hittade ingen.
Såååå jag fixade en själv :)
Först tog jag så kallade vagnstycken, de används egentligen till att bygga trappor med , men om man vänder dom uppochner, så blir de perfekta stommar ...

några reglar 45x45mm

skruva på regel på vagnstycke....

se till att alla vinklar är räta ( använd vattenpass)
jag tog sedan panelbrädor, finns färdiggrundade 4.80 m x 220mm, blev precis lagom när man delat dom...

bara att skruva fast.


sååå... färdig. hur lätt som helst.
jag har även byggt en mindre till mitt varmväxthus..

lite färg och in med den i Vinterträdgården
trappan går bara att ha både inne och ute

och lite blommor... 

fin med Påskris...

ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan












Subscribe to receive free email updates: