Tulpanens Dag ~ The Tulip Day

there is a translator to the right ( in web version)
ja mina Kära Vänner, imorgon 15jan är det Tulpanens alldeles egna Dag

visst ni att det odlas uppemot 160miljoner tulpaner varje år i Sverige?
vi är det land i Världen som köper flest tulpaner per person och år....

kanske lite färgglad bast?

bara fantasin sätter gränser med Tulpaner...

finns det något bättre, nu efter jul, än riktigt krispiga våriga Tulpaner?

jag gillar att köpa dom med löken kvar....... de håller längre och det går att arrangera dom rätt fräckt..

visst blir man hoppfull när solen lyser in i ett fönster med Tulpaner....

för nu går vi verkligen mot Ljusare Tider. helt underbart!

korta tulpaner i en terrin....

väldigt MÅNGA tulpaner :)
kanske ska man ta bort några innan maten serveras.....

fyllda, dubbla Tulpaner är fint...

Tulpaner finns i ALLA färger utom rent blå.....

matchande vaser är effektfullt.....

har man dom hängande kan det vara smart att duscha dom ibland...

en lite "trolsk" bukett med ormhassel och skrynklade organzaband.....
ni som vill se mer Tips med Tulpaner kan klicka HÄR
Hoppas Ni får njuta riktigt mycket av Tulpaner 
och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan



Subscribe to receive free email updates: