fördriv kvistar inomhus ~ flowering twigs indoors


there is a translater to the right ( in web version)
Nu Min VÄNNER är det perfekt tid att börja fördriva blommande kvistar inomhus....

det är underbart att se knopparna slå ut långsamt till vackra blommor....

det är väldigt lätt att få grenar att blomma inomhus, men här är lite tips
1. skär gärna grenar på en "mild" dag, helst plusgrader
2.ställ dom i vatten svalt, kanske i ett garage eller uterum...
3. gör nya snitt efter någon vecka och duscha grenarna med vatten
4.ta in dom efter cirka två veckor i rumstemperatur, gör nya snitt och duscha grenarna
5. nu kommer knopparna sakta att börja öppna sig, byt vatten då och då, gör nya snitt och duscha grenarna ibland.
det är viktigt att grenarna inte blir för torra!

grenar som passar bra för detta är Forsythia, Rosenrips, Körsbär, Magnolia och senare på våren även Äppelblom

bara fantasin sätter gränser...
Hoppas Alla har det bra
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan







Subscribe to receive free email updates: