Skir och söt!

Från tavelinlägg till krukväxter, nåt måste man ju blogga om...😏 

Krukväxter är inte min bästa gren. Har svårt att hålla liv i dem helt enkelt... Om det inte är de allra tåligast sorterna vill säga. För hos mig måste de nämligen tåla att torka ut. Fast jag har tagit död på både svärmorstunga och garderobsblomma med för den delen... eller egentligen kanske de inte dör, men blir de fula så ryker de! För inget är väl så trist som en blomma eller krukväxt som ser lite vissen eller tråkig ut? 

Så lite vanskligt  var det väl att köpa den här Corokian, som inte vill torka ut!  Egentligen inte min cup of tea alltså. Men om jag har den här i köket så skall jag väl komma ihåg att vattna den hoppas jag! 

Skir och söt tycker jag den är! 

Och här har vi en annan liten sötnos! Ännu har han inte tagit fel och trott den varit kattgräs i alla fall, för då får han med matte att göra! 😜

Subscribe to receive free email updates: