Urladdat och ursågat

Med renoveringsaktiviteter i huset är det förträffligt att kunna gå ner till bastustugan för att jobba. Allt som oftast tar jag med mig dator och hörlurar och pulsar dit för Teams-möten och annat som kräver ostördhet. Det är riktigt varmt och gott där nere, och så finns det frottétofflor som man kan ha på fötterna om det skulle vara så att man fryser om tårna. Fast har man glömt att ta med sig något, så är det ju en bit att gå för att hämta det. Mitt i ett möte idag insåg jag att batteriet på datorn var helt urladdat och att jag hade glömt att ta med mig laddsladden. Inte så bra, när det var jag själv som höll i mötet, haha! 


Köksrenoveringen fortskrider. Idag har det bland annat sågats upp ett hål i kökstaket, för att göra plats för en takintegrerad köksfläkt. Det är så smidigt ordnat att det redan finns en "skorstensventil" ut i fria luften ovanför där spisen ska stå, och det vill vi naturligtvis utnyttja. Ännu smidigare är det att själva motordelen till fläkten hamnar i kattsmygen uppe på vinden, så vi slipper det mesta av ljudet nere i köket. Förhoppningsvis kommer vi kunna steka fläsk i framtiden utan att brandlarmet går, hihi!

Subscribe to receive free email updates: