Att se bortom vintern

Men alltså - älsk på vädret nu! Jag minns inte riktigt, men det känns som det är många år sen vi hade riktig vinter här på ön, men det har vi just nu! Det är så rent och ljust. Och eftersom vi inte saltar här på Gotland, så är ju även vägarna vita. 

Idag var det långa skuggor när jag var ute på en friskvårdspromenad på förmiddagen. Skuggor betyder sol - och det gör ju inte saken sämre! Men broddar är ett måste, annars hade jag inte vågat gå! 

Sen -  när våren kommer, då har vi förhoppningsvis en massa härligt att se fram emot, i våra trädgårdar (och i livet övrigt kanske, när och om vi blir vaccinerade allihop...). Ja, för det här inlägget skulle väl egentligen handla om trädgård, eftersom jag gick på Trädgårdsfägrings tema för veckan - Att se bortom vintern

Men se, jag vill nog inte se bortom vintern ännu. Jag vill ha vinter, när den nu äntligen gör skäl för namnet, så låt den stanna ett tag till! Så ja, för en gångs skull (?) är jag  här och nu, och längtar väl egentligen ingenstans...Inte årstidsmässigt i alla fall!  


Oj, det här blev nog lite svamligt... men det får bli så denna gång. En kan inte alltid vara så himla korrekt och ordningsam, eller hur! 

Och om nu det här skulle var ett trädgårdsinlägg, så får jag väl lägga in en bild på min trädgård, som den ser ut just nu! Spåren i snön...

...görs av de här fyrfota vännerna, även om just den här damen inte vill sätta tassarna i det vita! 

Kram på er, och en trevlig vinterhelg önskar jag er! Gå och kör försiktigt! 

Subscribe to receive free email updates: