Man tager vad man haver-semlor

I söndags hade jag planerat att baka semmelbullar. Men redan på lördagen fick jag fikabesök, och vad skulle jag göra då, innehållet i frysen bestod ju bara av kvarlevor från julen? Lussebullar i all ära, men nu är ju januari gången så jag ville inte direkt bjuda på dem... Men då gäller det att vara lite kreativ. Jag hittade några muffins i frysen, som dottern hade bakat tidigare i veckan. 
Och så här ovanifrån ser man ju ingen skillnad! 
Och det gick ju riktigt bra att göra semlor av muffinsen! Helt okej! 
Sen på söndagen bakade jag "riktiga" semmelbullar, precis som jag hade tänkt. 

Och då var jag ju "tvungen" att fika med semlor även då... Inte så betungande faktiskt... 😆 Färska semmelbullar med en massa gojs i... Finns det något godare? 

Subscribe to receive free email updates: