Nytt år - nya idéer!

Som jag nämnde i mitt förra inlägg, så tyckte jag det blev så tomt och trist när julen togs bort. Den varma ombonade känslan försvann. Så är det ju varje år, och jag brukar kompensera det med att köpa lite nya växter för att pigga upp, och så gjorde jag även i år, men jag vet inte, tyckte inte att det hjälpte, hemmet kändes i alla fall kalt och tomt. 

Tills jag kom på något alldeles ypperligt, och helt gratis och hållbart för miljön dessutom! Jag möblerade om! 

Soffan hamnade framför fönstret. Kanske inte helt enligt Feng Shui, men jag har också läst att man kan avhjälpa "hotet" som kan kännas - med en hög växt bakom soffan eller gardiner för fönstren, vilket jag ju har bägge av nu, så det skall nog vara okej. 
Jag lär nog ändå sitta en del här i korgstolen, här sitter man helt enligt Feng Shui, men fri sikt mot dörrar och fönster. 

Det känns lite ovant, men ombyte förnöjer ju! Och om jag tröttnar så är det ju bara att byta tillbaka igen!  Klicka här om du vill se hur det såg ut innan ommöbleringen. 

Katterna tittade lite undrande när de kom ner efter sin skönhetssömn på övervåningen, men snart var allt som vanligt igen. 
Det här blir bra matte! 

Subscribe to receive free email updates: