Loppisabstinens och lördagsgodis

Efter att i princip inte ha varit någonstans på hur länge som helst, drabbades jag av akut loppisabstinens i förmiddags. Dessutom behövde skåpbilen köras en runda, för den har stått oanvänd på uppfarten i nästan tre veckor. Därför stoppade vi helt sonika varsitt munskydd i jackfickan och körde till Möbelmagasinet i Hanaskog. Det är ett ställe som handlar med dödsbon och flyttstädningar, och som har ett jättelager av begagnade möbler och grejer. Dessutom är det 1000 kvadratmeter stort, så det brukar inte direkt vara någon trängsel, och det var det inte idag heller. Jag kände mig ändå lite dum, som inte hade vett att bara stanna hemma...

Jag fyndade två fina små skålar från Rotor Design för 30 kronor styck. Det var ett kap kan jag säga, för nya kostar de egentligen 225 kronor styck. Egentligen är det öronlösa muggar, men de är perfekta i storlek att använda som småskålar för diverse saker. (Godis till exempel.) Vi hade en större skål i den här serien när vi bodde i "Storstad", som vi hade köpt på Norrgavel, men den slog jag tyvärr sönder i något sammanhang. 

Nu när det är en helt vanlig "vardagslördag" får man vanligt hederligt lördagsgodis. Jag plockade ihop några favoriter från lösgodishyllan när vi var på mataffären och handlade. Det blev några surisar, en näve gelébönor, en rosa sockerbit, franska saltpastiller, Gott och blandat-giants och så några sådana där verktyg som är som godis var när jag var liten på 70-talet. Syns det att jag har tröttnat på choklad över jul?


Nu blir det hemmapyssel resten av dagen. Jag har tagit bort adventsljusstakarna och adventsstjärnorna och ska snygga till lite på fönsterbrädorna. Julgranen får nog vänta till imorgon, men sen är julen 2020 definitivt slut. Ett steg närmare våren.

Subscribe to receive free email updates: