Att bita ihop och hålla ut

Vi har faktiskt fortfarande lite snö ute. Iallafall tillräckligt för att världen ska kännas vit. Det kom lite påfyllning under natten, och ytterligare några flingor på förmiddagen idag. Jag har suttit helt ensam på jobbet idag, för att förbereda det sista inför terminsstart på måndag. Jag jobbar ju med vuxenutbildning och vi fortsätter på heldistans, precis som innan jul. Det är absolut tråkigare, men det går faktiskt bra. Idag har även maken fått besked om att hans högstadieskola går över till distans i nästa vecka, så snart blir vi två "hemmasittare". 

Även om läget egentligen är värre än någonsin i Skåne, så känns det ändå som att man börjar kunna föreställa sig ett liv efter Covid-19. Jag vaccinerar mig utan tvekan så snart jag får erbjudande om det. Alternativet känns helt otänkbart för mig, både när det gäller hänsynen till min egen och andras hälsa. Nu gäller det bara att bita ihop och hålla ut. 

Subscribe to receive free email updates: