Ungersk syren

Måste ju visa hur mitt stora fina syrenträd såg ut när det stod i blom, nu till midsommar.  
Ingen trädgård utan träd, det hörs ju på namnet, och jag är glad att det fanns ett redan uppvuxet träd här! 

Vallmon har nu blommat över, och i går klippte jag ner och grävde upp den. De är helt enkelt för stora och yviga för min lilla trädgård. 
Sen blev jag lite sugen på att shoppa lite nya växter, så det blev en tur till Växthuset. Och så gjorde jag som man egentligen inte ska, handlade lite på måfå utan att ha någon egentlig plan. 😏 Spontanshopping kanske det kallas, men det får man väl göra ibland! Mot sena eftermiddagen började det regna, men det syns tyvärr knappt i regnmätaren. Idag får det bli trädgårdsjobb, oavsett hur lättgrävt (eller inte) det är! 

Subscribe to receive free email updates: