Fästingar och crew cut

Märkligt det där med fästingar. Hela helgen stod jag på alla fyra i jord och gräs och grejade, utan att  bli påhoppad av enda, men efter att ha suttit inomhus och jobbat tre dagar i rad, har jag lyckats med konststycket att få TVÅ stycken på två dagar. Den jag hittade idag måste ha tyckt att jag såg smaskig ut, när jag satt på uteplatsen och drack mitt eftermiddagskaffe. Urrrrk....


Sen pajade gräsklipparen ikväll, precis när jag var på slutspurten. Så typiskt... Det ser ut som om gräsmattan på baksidan har fått en crew cut, med kort hår på sidorna och lite längre på mitten, hihi! Nåväl, det går väl att fixa. Det får bli en sväng till byns såg- och motoraffär på fredag eftermiddag, helt enkelt. Tänk, här i "Glesbygd" finns faktiskt allt man behöver. Fast fästingarna kan man ju vara utan...

Subscribe to receive free email updates: