Trevligheter och tråkigheter en torsdag i mars

Jag längtar till när man kan börja sitta ute på glasverandan och dricka kaffe. Det blir ganska skönt här när solen skiner, men nätterna är fortfarande isande kalla. Imorse visade termometern på fyra minusgrader, och då blir det som ett kylskåp här ute. Fast det är ju i och för sig inte så dumt, för då kan man ställa ut sina blombuketter här, vilket leder till att blommorna håller sig fräscha och fina mycket längre. Ranunklarna jag köpte i förra veckan är ett bra exempel på det. 


Aldrig har jag väl haft ranunklar på snitt som har hållit sig fina så länge. De är som små personligheter med helt olika ansiktsuttryck. Man blir nästan kär. 


"Fössta tossdan i mass" har jag inte firat idag. Inte det faktum att vi har gått med i NATO heller. Jag blir faktiskt mest ledsen när jag betänker att vi lever i en värld som kräver sådana allianser. Borde vi inte ha kommit mycket längre än så 2024? When will they ever learn? When will they ever learn...

Lite hemmakontor imorgon, och sen är det dags att ta helg igen. På lördag besöker jag trädgårdsmässan Vår trädgård, som är en systermässa till Stora Villamässan i Malmö. Det ska bli trevligt att få stanna världen en stund och bara grotta ner sig i fröer, dahliaknölar, sekatörer och andra trädgårdsrelaterade saker. Kanske blir det tid över att vårstäda på glasverandan också, så att man är redo när kaffevädret äntligen kommer. 

Subscribe to receive free email updates: