Tre saker in

På vägen hem från Helsingborg igår passade vi på att göra ett stopp på Göinge Bohagstjänst i Tyringe. Det är en välfylld antikaffär med spännande utbud, där man nästan alltid kan hitta något som man "villhöver". Själv har jag ju en faiblesse för trälådor av olika slag, och hittar jag en till bra pris har jag svårt att säga nej. Igår var visst inget undantag. Fast man kan faktiskt inte ha för många trälådor. Speciellt användbara är de som är lite mindre i storleken, för dem kan man ha till förvaring av småpryttlar inuti skåp och byrålådor. Det brukar inte vara något problem att hitta ett användningsområde. 


Jag hittade också någon slags spole i trä, som någon har gjort om till en liten ljusstake. Alldeles lagom stor för ett julgransljus. Charmigt, tycker jag. Stenägg i naturlig äggstorlek tycker jag också om. Det här ägget har dessutom marmorering i gult och grönt, så det är ju som klippt och skuret för mig. 


Hmmm... Tre saker in betyder tre saker ut. Jag får väl gå ett varv och se vad jag kan hitta att lägga i loppiskassen i källaren. 

Subscribe to receive free email updates: