"Trädgårdstider"

Jag upptäckte just i TV-tablån att den nya säsongen av "Trädgårdstider" börjar ikväll. Det var en trevlig överraskning, får jag säga. Betydligt trevligare än det faktum att det snöade när vi vaknade imorse...


Inte för att jag har något emot Tareq Taylor, men när det annonserades att han skulle sluta hoppades jag nästan på att han inte skulle bli ersatt alls. Jag tycker nämligen inte att matlagning är ett speciellt nödvändigt inslag i ett trädgårdsprogram. Det finns ju redan så himla många andra matlagningsprogram i TV, så varför kan de inte bara göra ett renodlat (oj, en ordvits!) trädgårdsprogram? SVT har dock anlitat den danske kocken Adam Aamann istället, så jag får väl stå ut med att det förmodligen blir en del matlagning iallafall. Jag får väl gå och kissa då...

Subscribe to receive free email updates: