Annandag påsk

Ännu en dag med strålande sol = ännu en dag i trädgården. Vårstädningen där kommer att hålla mig sysselsatt ett bra tag till, men det är ju liksom det som är poängen med att ha trädgård. Att få skrota runt med kratta och sekatör, samtidigt som man lyssnar på poddar, är otroligt välgörande för välbefinnandet. Någon deadline har man ju liksom inte. Det får ta sin tid helt enkelt, och blir man inte helt klar så är det inte hela världen heller. Idag har jag bland annat friserat klätterrosen "Awakening", trots att det inte är musöron på björken än, men det tror jag nog att den klarar. 


Under dagen har även båda bilarna blivit städade. Det var välbehövligt med en rejäl dammsugning, för det var baske mig mer grus på golvet i förarhytten än på uppfarten. Belöningen efteråt kom i form av en chokladdoppad skumkanin till kaffet. (Som om jag inte har proppat i mig sådana i parti och minut hela påskhelgen...)


Huset är fortfarande oroväckande fullt av påskgodis... Inte läge att börja banta imorgon alltså. Där hade jag tur, hihi!


Framför mig har jag ytterligare en tredagars arbetsvecka, och det känns ju onekligen lite lyxigt. Mitt stora bekymmer är mest hur jag ska lyckas masa mig ur sängen, när klockan ringer 06:10 imorgon...

Subscribe to receive free email updates: