Helg på torsdag och hål i ryggen

För mig börjar helgen redan på torsdag kväll. Att ha möjligheten att inte jobba på fredagar är en lyx som jag är tacksam för att kunna unna mig just nu. Fyra jobbdagar i kombination med tre lediga dagar skapar onekligen en väldigt bra livsbalans. Det är inget beslut som är hugget i sten för tid och evighet, men just nu känns det helt rätt att ha det så. Imorgon har jag ingenting inplanerat i kalendern, och just den typen av fredagar får mig att må extra bra på torsdagkvällen. 


Det känns extra bra att vara ledig imorgon efter just den här veckan, som tyvärr började med att ärret efter min lilla ryggoperation sprack upp i måndags kväll. Det var hela 10 dagar efter att stygnen hade plockats bort, så det var verkligen inget jag hade räknat med, men det var iallafall vad som hände. Det är inte så värst bekvämt att gå omkring med ett hål i ryggen, om man säger så. Nu blir det besök hos distriktssköterskan två gånger i veckan ett tag framöver för tvätt och omläggning av den öppna sårytan, och jag får försöka låta bli att fladdra med armarna så gott jag kan. Tur i oturen att jag inte är dirigent...

Subscribe to receive free email updates: