Fyra favoriter från flödet

I tsunamiflödet på internet finns det vissa konton som man gillar lite extra mycket och som man gärna återvänder till igen och igen. Här är fyra av mina favoriter just nu. 


Bildkälla: instagram.com/torpet125/

Mest imponerad just nu är jag över Elin Nordström med Instagramkontot torpet125. Hon är i full färd med att helt på egen hand renovera en gammal gård från 1879. Det finns verkligen ingen hejd på vad den här kvinnan klarar av. Med kameran på inspelning kör hon igång med ständigt nya renoveringsprojekt, och sedan lägger hon upp filmerna på snabbuppspelningsläge på Instagram. Snabb som attan är hon, och lite grann som jag när det gäller att göra många saker samtidigt. När panelen tar slut målar hon en bit så länge, och när färgen tar slut tapetserar hon en bit så länge, och när tapeten tar slut målar hon en dörr så länge, och vips så har hon inrett ett helt nytt rum. Ingenting är omöjligt för henne, och jag fullkomligt älskar hennes can-do attitude. Så vansinnigt inspirerande! In på Instagram och kolla, vetja.

Bildkälla: www.elinkero.se

En annan favorit är ytterligare en Elin, nämligen fotografen och illustratören Elin Kero, som också är känd under bloggnamnet Nevnarien. Elin tar fantastiska bilder och är verkligen kreativ på alla tänkbara sätt. Jag följer både hennes blogg och hennes Instagram-konto, men bäst av allt är ändå hennes YouTube-kanal. Nu i december kommer det ut nya små filmer varje söndag, där vi får hänga med på allt från loppisrundor till julpyssel till heminredningsprojekt hemma i den ljuvliga lilla flygelbyggnaden på en vacker gård utanför Skara. Lyllos dig som har missat den här tjejen. Du har nämligen mängder av härligt material att ta igen!

Bildkälla: instagram.com/vasterby_skola/

Internets charmigaste hus just nu måste vara Västerby Skola på Instagram. Här skulle jag kunna tänka mig att flytta in omedelbart och bums. När jag såg huset första gången trodde jag nästan inte att det var på riktigt, för det är ju som taget ur en saga. Man bara väntar på att någon Elsa Beskow-karaktär ska komma runt hörnet med hatten på svaj. De som bor här är befriande oängsliga när det gäller inredning och färgval. De lyssnar på huset och ger det precis vad det behöver. Vad sägs om ett kök i gult och gammelrosa? Det är baske mig ett av de vackraste köken jag har sett. Jag tycker att ni också ska ta er en titt, om ni inte redan har gjort det. 

Bildkälla: underbaraclaras.se

Det finns ju storbloggare som verkligen får epitetet storbloggare av en anledning. En av dem är Underbara Clara, vars blogg jag har följt nästan lika länge som den har funnits (och det är länge), och jag måste säga att jag fortfarande tycker att hon är lika bra. Clara bjuder så gott som alltid på välskrivna texter, härliga bilder, inspirerande inredningsstil och kloka tankar. Och framförallt så är hon rolig. Jag skrattar ofta högt när jag läser hennes små vardagsberättelser. Clara driver dessutom Instagram-kontot underbaraboning, där hon samlar bilder från Instagrams allra finaste hem. Kurerat och klart för oss andra. Tack för det, Clara!

Subscribe to receive free email updates: