TV-morgon och äppelplockning

Jag vaknade redan vid halv sju imorse, när maken begav sig iväg till jobbet i mörkret. Sen kunde jag inte somna om, utan bestämde mig för att titta på ytterligare ett avsnitt av "Husdrömmar - Sicilien" på mobiltelefonen. Det slutade med att jag klämde hela säsongen, för härligare TV-program får man ju leta efter. Otroligt inspirerande med människor som vågar tuta och köra och bara göra. Och resultatet blev ju en helt ljuvlig trädgård. Nu vill jag också ha ett nymphaeum med näckrosor och guldfiskar, hihi!

Klockan hann bli närmare 11 innan jag pallrade mig ut. Den utlovade solen lyste med sin frånvaro, och istället har det varit både dimmigt och lite fuktigt råkallt idag. Jag fick iallafall ner tulpanlökarna i jorden, och likaså två plantor fackelblomster som jag köpte för länge sen för att fylla ut rabatten på framsidan. Sen plockade jag upp all fallfrukt under äppelträdet på baksidan, och när jag var klar hade jag fyllt två lådor. 


Någon gräsklippning blev det inte idag, men det är ju en dag imorgon också. Kanske blir det rentav tid att plocka in parasollet och att gräva upp dahliaknölarna för i år. Men jag tar det som det kommer. 

Subscribe to receive free email updates: