Durkslag i emalj

Jag körde förbi Folkes Bygg & Byggnadsvård i fredags och kunde naturligtvis inte låta bli att stanna. Det är en fantastisk liten butik med ett stort utbud av både gamla och nya saker som man kan tänkas behöva, eller bara drömma om för den delen. Som budgetalternativ har de en hel del saker i gammaldags stil från märket Strömshaga, vilket jag tycker är väldigt sympatiskt. Jag köpte med mig ett litet durkslag i emalj. 

Durkslaget är cremefärgat och har en svart handmålad kant. Hålmönstret är detsamma som på slevarna från Kockums, som jag köpte tidigare i höst, fast större. Storleken är perfekt om man bara snabbt vill skölja en liter jordgubbar, koka två portioner pasta eller att ta med ner till köksträdgården och plocka lite sallad och några coctailtomater i. 


De små krokarna på gaveln och de gröna kökshanddukarna är också köpta på Folkes Bygg sedan tidigare, och redskapslisten ovanför spisen likaså. Vid det här besöket klämde jag lite på en fotogenlampa från Karlskrona Lampfabrik också, men den lät jag vara den här gången. Den hade nämligen den typ av prislapp som kräver lite mer genomtänkt shopping, hihi!


Idag håller vi söndag i stugan och jag helgar verkligen vilodagen, om man säger så. Nattlinnet åkte av 13.45 till förmån för myskläder, och på den vägen är det. Nu väntar kaffe och den fyllda chokladsköldpaddan från Toms, som skymtar på skärbrädan på bilden här ovanför. Prima liv, helt enkelt. 

Subscribe to receive free email updates: