Plockade blommor och hittade ägg

När jag körde hem från jobbet i eftermiddags, så sken plötsligt solen igen. Jag blev sugen på att plocka blommor i min trädgård, så det gjorde jag så snart jag hade parkerat bilen på uppfarten. Det blev mustiga sensommarfärger både på blommorna och på vasen. 


I köksträdgården klippte jag ringblommor och rölleka, och i kryddlandet hittade jag några stänglar blommande oregano. Sen gick jag ett varv i trädgården och knipsade av rosenflockel, anisisop, jätteverbena och några kvistar från norskspirean som grön utfyllnad. Två pyttesmå bollar från den rosa 'Annabelle'-hortensian unnade jag mig också. Tänk vilken godisbutik man har i sin egen trädgård. 


När jag lade in sekatören i ladan hittade jag fem små blågröna stenägg i en kruka. Dem tog jag med mig in och lade i det gamla allmogetråget ute på glasverandan. Jag älskar ägg i alla storlekar och material. Undra om jag inte har fler stenägg i mina gömmor någonstans? Jag ska nog leta rätt på dem också och lägga alla på samma ställe. More is more, eller hur?


Nu är det dags för en liten kvällsrunda i trädgården. Trots att det har regnat tidigare idag, så behöver krukorna vattnas och likaså inne i växthuset, förstås. Jag brukar ta vatten ur badtunnan, för det känns himla dumt att vattna med nytt friskt vatten när det finns "bättre begagnat" sådant att tillgå. Undra just om bastusvett fungerar som extra blomsternäring, hihi!

Subscribe to receive free email updates: