Sagolikt i stan

När vi bodde i "Storstad" kunde jag ingenting om trädgård. Men att vi bodde i ett hus med en helt ljuvlig innergård, det förstod jag iallafall. Det var verkligen en riktig liten oas, helt omsluten av husväggar, med grönskande buskar, klätterrosor och fruktträd. En blåsig försommardag 2010 (precis någon månad innan vi flyttade därifrån) förvandlades stensättningen under körsbärsträdet till ett rosa hav, och jag tog en av de vackraste bilder jag någonsin har tagit. Det blir ju nästan inte mer sagolikt än så här! 


Med undantag för vår lilla bakgårdsoas, är det faktiskt inte mycket jag saknar från livet i "Storstad". Allt har sin tid och sin tjusning, helt enkelt. I år kanske någon annan får stå där på gården och fascineras över den rosa stensättningen. Jag hoppas trädet står kvar.

Subscribe to receive free email updates: