Klick, klick

På bussen imorse scrollade jag mig igenom de senaste inläggen på Instagram och upptäckte att Zetas hade fått in nya dahliaknölar av ljuvliga sorten 'Café au Lait'. Två år i rad har den varit helt slutsåld när jag letat efter den (jag har i och för sig varit ganska sen i startgroparna), men nu är trädgårds-Sveriges absoluta måste-blomma snart på väg hem till mig. 

Bildkälla

Sen hamnade jag i det där härliga humanistmatematikresonemanget som jag är så bra på, och som säger att det är lika bra att passa på att handla, när man ändå måste betala fraktkostnaden. 'Wizard of Oz' slank med i beställningen. Jag är så himla svag för pompon-sorterna, och den här rosa är ju som den ljuvligaste kakfrostingen.

Bildkälla 

'Wine Eyed Jill' såg så himla fin ut på bilderna, så den klickade jag med av bara farten. Jag gillar de vinfärgade stjälkarna i kombination med de rosa kronbladen. 

Bildkälla

Jag får ändå säga att jag tycker dahliaknölar är good value for money. De är inte så himla dyra i inköp ändå, och sen får man ofta njuta av blomningen från juli och långt in i oktober-november. Dessutom kan man ju vinterförvara knölarna, så att man får njuta av allt det vackra igen kommande somrar. Man ska bara komma ihåg det där med att gräva upp dem...

Subscribe to receive free email updates: