gör ett TULPANTRÄD ~ make a Tree with Tulips

there is a translator to the right ( in web version)
Nu är Julen över och man längtar redan efter lite Nytt och Fräscht!
Butikerna börjar bli fulla med dessa Underbara TULPANER
idag tänkte jag visa hur man lätt gör ett Tulpanträd

ta några "blomsterrör" i glas och linda en tunn ståltråd runt...
jag köper mina glasrör på LJ Design

fyll röret nästan fullt med vatten och linda fast det på några grenar....
jag lindade fast mina på Ormhassel

ta Tulpaner ( finns massor i butikerna nu efter jul) och skär dom cirka 10cm långa....

sätt i tulpanerna i glasrören.....

så har du genast fått ett Tulpanträd :)

fyll på vatten vid behov och sätt i nya blommor efterhand.....
det går givetvis att behålla "trädet" och ex. sätta i Påskliljor till Påsk osv
Visst är det Underbart nu när vi går mot Ljusare Tider och en Ny säsong med blommor....
Ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: