Dagsljus och motion

När jag är ledig försöker jag se till att komma ut i dagsljus och motionera. Jag prioriterar det före yoga som jag kan göra hemma på vardagskvällarna efter jobbet, då det är mörkt ute. Idag förlängde jag min vanliga motionsrunda. Det blev 1 - 2 km längre (c:a 7 - 8 km) och jag gick delvis på vägar och gator där jag inte brukar röra mig. Jag njuter av mina motionsrundor ute i friska luften. I morgon blir det motionsrunda på kvällen i mörker tillsammans med vännen Maria. 
Jag har kommit över motståndet som man kan känna ibland inför ett motionspass. Jag kan i stället längta efter mina promenad-spring-rundor och yogapass eftersom jag känner att jag mår bra av det. Om jag inte kommer ut och motionerar eller gör mina yogapass blir jag seg, stel och trött. I boken "Ett bra liv är inte bekvämt" läser jag om vikten av motion för att uppnå mental styrka. Författaren Clas Malmström skriver också i boken att den fysiska aktiviteten ska vara enkel, avkopplande, rolig och till en början lågintensiv. Som ni säkert vet är det den motion som blir av som är den bästa.
Inomhusbilder när det är mörkt ute är inte min bästa sida men här är i alla fall två orkidéer som blommar nu =) 

Subscribe to receive free email updates: