Svävande spöke ~ floating ghost


there is a translator to the right ( in web version)
nu blir det mörkare på kvällarna och vi närmar oss "spöktiden" på året nämligen Halloween...
ja är inte så glad i alla dessa hemska masker mm , så jag gjorde ett snällt spöke :)
först tog jag en bit gasväv ( ostduk) 
finns att köpa i hobbybutiker och på nätet...

blandade vanligt trälim med lite vatten..

dränkte in ostduken ordentligt i limmet..

jag hade innan byggt en ställning med "huvud" i form ev en upptejpad ballong och "armar" med lite lägre flaskor och tejpad stålråd... bra med vatten i flaskorna så de står stadigt..

bara att lägga på den indränkta ostduken.
och låta torka tills nästa dag...

klippte ut två "ögon" i papper som jag målat svart med tusch..... och limmade på med vanligt hobbylim

PANG!!! bort med ballongen...

och spöket är klart :)

lika fint i ljus...

som i mörker.
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: