enkelt med amaryllis ~ simple with amaryllis


there is a translator to the right ( in web version)
nu börjar det komma massor med Amryllis i affärerna.. denna underbara Julblomma
idag tänkte jag visa att lätt tips med Amaryllis
1. ta bort ev jord runt löken ( om den står i kruka)
2. sätt löken halvvägs ner i vatten under natten ( så den får dra ordentligt med vatten)
3. klipp av rötterna lite om de är väldigt långa

4. linda mossa runt löken 

5. bind mossan med tunn, grön Myrtentråd, försök göra mossbollen så rund som möjligt

6. sätt ner "bollarna" i en vas och duscha ibland så mossan håller sig grön och fräsch

snart blommar "bollarna" fint :)
Hoppas alla får komma igång med JULPYSSLANDET snart.. det är riktigt kul i mörkret
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: