PUMPA Special ~ Decorate your pumpkins....


there is a translator to the right ( in web version)
nu är det verkligen PUMPATIDER!!
dagens inlägg blir rätt långt, för jag tänkte visa lite olika sätt att pyssla med pumpor...
fört ut är decoupage pumpor.
måla en pumpa, ex med chalk paint ( kritfärg)
pensla på lite decoupagelim ( utspätt trälim)

ta översta lagret på en vacker servett.....

lägg på servetten på pumpan.....

lite pilligt när det är runt :)

så...... lite fina blir dom allt..

på med ett lager lim till..

och låt torka... det blir en riktigt hård fin yta....

här pumpor målade med chalk paint ( kritfärg) och lite mormorsdukar...

en förgylld pumpa...... ni kan se hur jag gjort HÄR

här några pumpor som jag målat med chalk paint.
sedan på med lite lim..

strö på lite glitter.

och man får glamour pumpor :)

en underbar pumpa som min duktiga mamma har målat.
visst är den superfin.....

pumpor målade med guldfärg

lite vintage pumpor..... ni kan se hur jag gjort dom HÄR

vitmålade pumpor med mormors dukar..

lite blomsterpumpor......... ni kan se hur jag gjort dom HÄR

en pumpakrans... ni kan se hur jag gjort den HÄR

en fin pumpadukning....
javisst kan man ha riktigt kul med PUMPOR.. bara fantasin sätter gränser
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: